top of page

עוד על הומאופתיה

Homeopath_TDL003.jpg

הומאופתיה טובה גם לילדים והורים רבים כבר גילו את יתרונות הטיפול ההומאופתי, כשהוא משלוב עם רפואה קונבנציונאלית, כשיטת טיפול טבעית ויעילה לבעיות פיזיות ונפשיות. הטיפול המשולב מביא עמו:

• שיפוור כללי במצבו של הילד. • חיזוק העמידות בפני מחלות. • קיצור זמן ההחלמה. • נטרול ההשפעות השליליות של התרופות.

ילדים מגיבים בצורה הטובה והמהירה ביותר לטיפולי הרפואה המשלימה, בשל חילוף החומרים המהיר יותר בהשוואה למבוגרים. טיפולים טבעיים ומשלימים לרפואה הקונבנציונאלית מסייעים מאוד לתינוקות ולילדים במגוון מצבים בריאותיים ובשיעור הצלחה גבוה. שיטות הטיפול בילדים מותאמות למאפיינים הייחודיים של הגיל הצעיר, ומדובר בטיפולים שאינם כרוכים בכאב או תחושת אי נוחות. מהי הומאופתיה?

הומאופתיה היא רפואה טבעית בת 200 שנה, המתייחסת לאדם כאל דבר שלם. כל חלקי הגוף קשורים זה בזה ולכן יש לטפל באדם כמכלול ולא להתמקד בטיפול באיבר זה או אחר.

על פי הרפואה ההומאופתית, המחלה ממנה סובל החולה אינה "ישות בפני עצמה" אלא ביטוי של חוסר הרמוניה בגוף, שמסיבות שונות יצא מאיזון. איך ההומאופתיה עובדת?

התרופה ההומאופתית מפעילה את כוחות הריפוי הטבעיים הטמונים בגוף, כדי שיוכל להתמודד עם מחוללי המחלה השונים. החלמה משמעותה: העלמות הסימפטומים וחזרתם של הגוף והנפש למצב מאוזן והרמוני. מטרת הטיפול ההומאופתי היא ריפוי ושיפור כללי ברמה הפיזית, הנפשית והרוחנית כאחד וכן השבת האדם לתפקוד נורמלי והרמוני בכל מערכות החיים. הטיפול ההומאופתי מבוסס על כמה עקרונות ואלה שניים מהחשובים שבהם:

• דומה בדומה מרפא: על פי חוק זה, חומר שיכול לגרום להופעת סימפטומים אצל אדם בריא, מסוגל לרפא סימפטומים דומים באדם חולה, כאשר ניתן כתרופה הומאופתית.

• המנה המינימלית: יש לתת כמות (מינון) מינימלי של תרופה הומאופתית כדי להשיג השפעה מרבית ללא כל תופעות לוואי. התרופות ההומאופתיות עשויות חומרים שנמהלו באופן סדרתי פעמים רבות. מהן מחלות הילדים שניתן לטפל בהן בהומאופתיה?

ההומאופתיה נותנת מענה לדלקות גרון, מחלות חום, בעיות בדרכי הנשימה, אסתמה, אטופיק דרמטיטיס (אסתמה של העור) ובעיות עור אחרות, בעיות במערכת העיכול. טיפול הומאופתי יכול לסייע גם בבעיות קשב וריכוז, היפראקטיביות. פחדים, חרדות, ובעיות התנהגות שונות.

ילדים רבים שסבלו מדלקות אוזניים חוזרות בדרגות חומרה שונות נרפאו בעזרת טיפול הומאופתי, ללא צורך באנטיביוטיקה וזאת הודות לטיפול הומאפתי ששיפר את עמידותם בפני גורמי המחלה.

טיפול הומאופתי עשוי לסייע לתינוקות במגוון בעיות: קושי ביניקה, רפלוקס, גזים, בעיות שינה, פריחות על העור, בקיעת שיניים קשה, עצירות ושלשולים.

יעילות הטיפול תושפע משלב המחלה, ומצב המטופל. ככל שהטיפול ניתן בשלב מוקדם יותר, סיכויי ההצלחה טובים יותר. איך מתאימים טיפול הומאופתי לילדים?

הומאופתיה היא שיטה המתבססת על מתן תרופות שונות בריכוזים נמוכים מאוד. התאמת התרופה לילד מתבצעת באופן פרטני, לאחר תשאול מעמיק של הילדים וההורים. ההתאמה מתבצעת על פי אופי, הרגלים, מבנה גוף, צורת חשיבה ומרכיבים רבים נוספים בעולמו של הילד. ככל שהתרופה מתאימה יותר למגוון הנתונים של הילד, כך סיכויי ההצלחה של הטיפול גדלים.

לדוגמה, התרופה פולסטילה (Pulsatilla) תתאים לטיפול בילד ביישן הנפגע בקלות, שבעבורו התנתקות מהבית ומהמשפחה היא מצב כמעט טראומטי. לילד זה יהיה קשה ללכת לגן או לבית הספר והוא יחפש תואנות מתואנות שונות כדי להישאר בקרבת ההורים. ילד כזה זקוק לתמיכה רבה מצד ההורים ומצד המסגרת שבה הוא נמצא. הקשר החזק למשפחה וחרדת הנטישה נמשכים גם הלאה לכיוון גיל ההתבגרות תוך קבלת מאפיינים מעט שונים, כמו חוסר רצון לצאת לטיולים או לנסיעות הכרוכים בהתנתקות מבני המשפחה. איך מתאימים תרופה הומאופתית?

התרופה ההומאופתית מותאמת באופן אישי לכל מטופל. במהלך הראיון הראשון מקבל ההמאופת היסטוריה רפואית מלאה בנוסף לקווי אופי הייחודיים לכל מטופל. המטפל אוסף את כל המידע ומנסה להבין את הגורמים והסיבות להופעת המחלה. בתהליך קביעת התרופה המתאימה, נעזרים כיום במחשב בעל מאגר מידע עצום ובספרים שנכתבו במשך 200 שנות קיומה של ההומאופתיה. התרופות ההומאופתיות מיוצרות מחומרים מעולם החי, הצומח וממינרלים.הן מתאימות לטיפול והקלה במגוון רחב של מחלות, כולל בזמן הריון, בתינוקות וילדים.

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
No tags yet.
Follow Me
  • Facebook Basic
  • Twitter Basic
  • Google Basic
bottom of page